Hulp vragen?

Heb je hulp nodig, voor jezelf of voor iemand anders? Dan hoef je niet verder te zoeken. Neem contact op met de Hulplijn en wij gaan samen met jou op zoek naar een oplossing. Dat kan hulp door een buurtgenoot zijn, een groep vrijwilligers of een professionele hulpverlener. Net wat er nodig is.

Hulplijn Dordt biedt hulp wanneer je …

  • geen mensen in je omgeving hebt die je kunnen helpen;
  • geen geld hebt om hulp in te huren;
  • in Dordrecht woont.
 
En ook belangrijk om te weten: we sturen geen mensen op je af die we niet kennen, alle vrijwilligers worden gescreend en tekenen een gedragscode; de informatie die we van je ontvangen, wordt vertrouwelijk behandeld en niet zonder jouw toestemming gedeeld. 

Welke hulp biedt de Hulpijn?

Met welke vragen kun je bij de Hulplijn terecht? Hieronder vind je een overzicht. Heb je een andere vraag en weet je niet of we je kunnen helpen? Bel gerust! Vragen mag altijd.

Je kunt bij de Hulplijn terecht voor sociale hulp, zoals een maatje die je af en toe belt of je mee erop uit neemt, iemand om mee te wandelen, een oppas, maar ook huiswerkbegeleiding of hulp met de Nederlandse taal.

De Hulplijn is ook beschikbaar voor praktische hulp. Denk aan hulp bij het opruimen of schoonmaken, klussen in huis (een lampje ophangen, een muurtje verven), hulp in de tuin, mensen die je helpen inpakken bij een verhuizing, maar ook iemand die boodschappen haalt of kookt, je hond uitlaat of hulp bij je financiën of computerproblemen.

Ook als je hulp met vervoer nodig hebt, kun je de Hulplijn bellen. Denk bijvoorbeeld aan vervoer of begeleiding bij bezoek aan het ziekenhuis / arts / tandarts / vaccinatielocatie of het ophalen van een voedselpakket. 

Tenslotte kun je altijd de Hulplijn bellen voor informatie. Weet je niet precies wat voor hulp nodig is of bij welk loket je kunt aankloppen? Onze medewerkers kunnen je verder helpen. Wat je vraag ook is, wij doen ons best een oplossing te vinden.

Ja, ik wil hulp aanvragen

De Hulplijn is telefonisch bereikbaar op ma-di-do van 9u-12u op het volgende nummer (gebruikelijke gesprekskosten).

Via ons webformulier kun je op elk moment van de dag hulp aanvragen. Je wordt dan zo snel mogelijk teruggebeld.

Vragen van hulp is niet eenvoudig. Mensen moeten over een drempel heen om hulp te vragen. Wij proberen die drempel zo laag mogelijk te maken.

Ellen van Dorp, medewerker Hulplijn